Repozitórium index

Tartalomtípus
Év
Nem nyilvános dokumentumok csak részleteket jelenítenek meg. Összesen 20 eredmény
PublikációDebreczeni István20251182Pages: 113--115

PublikációDebreczeni István20241172Pages: 221--224

PublikációNév Nélkül2023Pages: 363--364

PublikációMagyar Balázs Dávid20231164Pages: 389--404

PublikációSimon János20141073Pages: 359--360

PublikációSimon János20141074Pages: 469--469

PublikációSimon János20151082Pages: 228--228

PublikációSimon János20151084Pages: 459--461

PublikációSimon János20151085Pages: 590--592

PublikációBalogh Csaba20161092Pages: 215--216

PublikációAdorjáni Zoltán20171106Pages: 684--686

PublikációSimon János20191121Pages: 110--111

PublikációBak Áron20191122Pages: 203--212

20. századi művészetben az 1912. év fordulópontot jelentett. Az 1884 júliusában létrejött párizsi Salon Indépendants kubista műveket mutatott be, köztük Marcel Duchamp (1887–1968) Lépcsőn lemenő aktját. Csodálattal, de ugyanakkor értetlenséggel fogadták ezt a művet, de aztán belenyugodtak, hogy „ilyennek is csak lönni köll”, mert hát a festészet új utakat keres. A festmény címe egyáltalán nem okozott fejtörést, mert egy aktot ábrázolni nagyon érdekes feladat, különösen úgy, hogy éppen egy lépcsőn megy le, hiszen a dinamikus mozgás megjelenítését kell térben és időben megoldani. Pedig ettől eltekintve, de ezzel együtt a lépcsőnek is megvan a maga sajátos jelentése a képzőművészet történetében.