Repozitórium index

Tartalomtípus
Év
Rácsnézet | Táblanézet
Nem nyilvános dokumentumok csak részleteket jelenítenek meg. Összesen 44 eredmény
PublikációAdorjáni Zoltán20251182Pages: 108--108

Relevance: 1
PublikációAdorjáni Zoltán20231164Pages: 404--404

Relevance: 1
PublikációAdorjáni Zoltán20231163Pages: 322--322

Relevance: 1
PublikációKulcsár Árpád20221152Pages: 206--212

Relevance: 1
PublikációBodnár Lajos20221151Pages: 93--98

Relevance: 1
PublikációLukács Olga2017Pages: 183--194

Relevance: 1
PublikációAdorjáni Zoltán20201136Pages: 651--651

Relevance: 1
PublikációStraub Etelka20141071Pages: 97--104

Relevance: 1
PublikációDeák Angéla-Vilma20141074Pages: 459--469

Relevance: 1
PublikációVisky Sándor Béla20141075Pages: 577--593

Relevance: 1
PublikációKovács Szabolcs20151086Pages: 699--710

Az iskolai lelkigondozás paradigmaváltást jelent az individualizmustól a perszonalizmus irányába. A lelkigondozás által rámutatunk arra, hogy az ember több mint individuális lény. Az embert kapcsolatai, igényei és vágyai alapján lehet megérteni és megközelíteni. Az erőfeszítés eredménye nem minden esetben egy boldog ember, hanem egy olyan személy, aki érzékennyé válik a mások igénye iránt. Ez pedig a misszió lehetőségét vetíti elő.

Relevance: 1
PublikációSomfalvi Edit20161091Pages: 76--79

Amikor egy kisgyermek fél vagy szorong, a legegyszerűbb őt ölbe venni és mesélni valami szépet, érdekeset és biztatót neki, hogy szűnjön a félelme, oldódjon a szorongása. Lelkipásztorként sokszor kellett megállnom magányos emberek, kórházi ágyakon fekvő betegek vagy gyászolók mellett temetéseken. Gyakran tapasztaltam, hogy saját szavaim elégtelennek bizonyultak, ami a bátorítást illeti, de egy jól megválasztott alapige vagy elbeszélt-elolvasott történet érezhetően oldotta a magányos, a beteg vagy a gyászoló ember szomorúságát, szorongását. E tapasztalatok sora vetette fel bennem a lehetőségét annak, hogy talán célzatosan lehet használni a bibliai történeteket szorongásoldásra. Ahogy a kutatás elkezdődött, kiderült, hogy a szorongás és a történetmegértés többek között korosztályfüggő, ezért le kellett szűkítenem a kutatási területemet a kisgyermekkora, mely a gyermek életében körülbelül 12 éves koráig tart.

Relevance: 1
PublikációBalogh Csaba20161091Pages: 80--81

Relevance: 1
PublikációSikó Csaba20161091Pages: 71--74

Relevance: 1
PublikációLukács Olga20161094Pages: 454--464

Relevance: 1
PublikációSipos Dávid20161096Pages: 721--741

Relevance: 1
PublikációRezi Elek20171102Pages: 213--214

Relevance: 1
PublikációMárton János-Miklós20181112Pages: 224--242

Relevance: 1
PublikációGonda László20181113Pages: 355--358

Relevance: 1
PublikációAdorjáni Zoltán20201131Pages: 85--85

Relevance: 1
PublikációAdorjáni Zoltán20201133Pages: 294--294

Relevance: 1
PublikációPeres Imre20201133Pages: 294--296

Relevance: 1
PublikációDézsi Csaba20201133Pages: 296--304

Relevance: 1
PublikációMózes András1942Pages: 114

A román reformáció kérdésével, gyakorló-lelkipásztori és vallás-tanító-lelkészi súlyos elfoglaltságom mellett, éveken át foglalkoztam. Közben a kérdés összefoglalása és tisztázása érdekében komoly munkák jelentek meg, de ezek dacára sem tartottam feleslegesnek jelen dolgozatomat elkészíteni és közreadni.

Relevance: 1
PublikációNév Nélkül1870Pages: 128

Emlékirat az Erdélyi Evangéliumi Református Egyházi Főtanács megbízásából, hivatalos okmányok nyomán összeállítva.

Relevance: 1