Studia Doctorum Theologiae Protestantis 4.1
Tartalom jellege
Balogh Csaba › (9--38)
Az Ószövetségben közel 650 helyen találkozunk a "Jeruzsálem" névvel. Ám ezek a referenciák jobbára a Dávid királyságát követő korszakra vonatkoznak, amikor Jeruzsálem politikai és vallási szempontból a királyság központjává válik. De milyen is volt ez a város, mielőtt Dávid fővárossá tette volna? Ez a tanulmány előbb röviden áttekinti azokat a bibliai utalásokat és régészeti eredményeket, amelyek fényt vetnek a monarchia korát megelőző Jeruzsálem életére. A tanulmány második, terjedelmesebb része a honfoglalás előtti Jeruzsálem kánaánita királya, Abdi-heba és az egyiptomi királyi udvar közötti diplomáciai levelezés anyagát dolgozza fel. Az ún. Amarnai levelek néven ismert gyűjtemény részét képező korrespondencia akkád nyelven íródott. Ennek a gyűjteménynek az itt közreadott magyar fordítása elsőrendű forrásanyag Jeruzsálem korai történetének rekonstrukciójához.
Szaktanulmány › Ószövetség › Ószövetség és ókori Közel-Kelet, akkád nyelvű szöveg, Amarnai levelek, Jeruzsálem, Sion, régészet, Abdi-heba, Dávid királyCzire Szabolcs › (89--107)
Szaktanulmány › Szociológia, Ószövetség, Újszövetség › transzállapot, extázis, vallásos élmény, álom, látomás, epifániaKoppándi Botond Péter › (111--128)
Szaktanulmány › Gyakorlati teológia › istentisztelet, liturgiatörténet, őskeresztyén istentisztelet, őskeresztyénségPásztori-Kupán István › (147--166)
Szaktanulmány › Rendszeres teológia › Arius, arianizmus, Arius hitvallásaPapp György › (167--185)
Szaktanulmány › Rendszeres teológia › eretnekség, Institutio, óegyház, egyházatyákKolumbán Vilmos József › (201--212)
Szaktanulmány › Egyháztörténet › Teleki Domokos, Heidelbergi Káté, kátéfordítás