Repository index

Grid view | Table view

Search for anything in the search bar above, including full content of all documents. Use " " for expressions and use the faceted search filters to narrow the search results. Private documents (like thesis files) will only display a snippet of the search results.

Displaying 1 - 60 of 91 results.
PublicationNév Nélkül20231166Pages: 662--668

PublicationNév Nélkül20231166Pages: 669--672

PublicationNév Nélkül2023Pages: 363--364

PublicationNév Nélkül2023Pages: 359--362

PublicationNév Nélkül2023Pages: 367--368

PublicationNév Nélkül2022Pages: 359--362

PublicationNév Nélkül2022Pages: 363--366

PublicationNév Nélkül20231164Pages: 429--431

PublicationOpra Koppány20211145Pages: 496--516

A Korán meglehetősen sokat foglalkozik Jézus Krisztus személyével, viszont azt láthatjuk, hogy az Újszövetségtől eltérő képet alkot róla, ugyanis a Korán „tagadja”, hogy Jézus Krisztus az Isten Fia, s így természetszerűen a szentháromságtant is. A Korán szerint Jézus csupán teremtménye, prófétája Istennek, akit Isten megmentett a kereszthaláltól. A test szerinti istenfiúság feltehetőleg az ókori panteonban megszokott mitikus nemzéssel lehet gondolati, értelmezési párhuzamban, s emellett Mohamed olyan eretnek keresztyén tanításokkal találkozhatott, amelyet egyébként jogosan igyekezett cáfolni. A Jézus Krisztus halálának tagadása pedig feltehetőleg teológiai megfontolásból született, ugyanis Mohamed sikeres életpályája is azt bizonyítja, hogy Allah szolgája nem bukhat el, nem szenvedhet, mert Isten megvédi, és sikerre viszi az övéit.

ThesisOpra Koppány2021Pages: 52Supervisor: Visky Sándor Béla

A Biblia, Isten emberek által közvetett, sugalmazott üzenete az emberiségnek, nem az örökkévaló Ige, a Logosz, hanem tanúságtétel a Logoszról, Jézus Krisztusról. Isten emberré válik az emberért, meghal a bűnei megfizetéseképp, ugyancsak emberi testben feltámadt, hogy „aki hisz őbenne, az el ne vesszen, hanem örök élete legyen” (Jn 3,16). Ezt nevezzük Isten megváltói cselekedetének. A Korán teljesen más minőségben van jelen az iszlámban, mint a Szentírás a keresztyénségben. A Korán szövege nem tanúbizonyságtétel, nem élmények, tapasztalatok narratív, bölcsességirodalmi, vagy prófétai és egyéb műfajban megfogalmazott ihletett írás(ok), hanem maga Isten szava, az örökkévaló Logosz. És mint ilyen, semmi sem kérdőjelezheti meg, ugyanis akkor az Isten megbízhatóságát, szavának hitelességét vonnánk kétségbe. Ez a tekintélyelvűség olyannyira erős, hogy kritikai gondolkodást használni a Koránnal szemben súlyos véteknek minősül.

PublicationNév Nélkül20121055Pages: 447--447

PublicationNév Nélkül20091025Pages: 621--624

George Plasger: Ötletadó dolgozat Kálvin Institutiója Weber-fordításának 2008. évi kiadásához
ford. Balogh Béla

PublicationNév Nélkül20071001Pages: 245--246

PublicationNév Nélkül20071004Pages: 1060--1062

PublicationNév Nélkül20071003Pages: 698--699

PublicationNév Nélkül20071004Pages: 1053--1059

PublicationNév Nélkül20071002Pages: 455--455

PublicationNév Nélkül20071003Pages: 481--488

Milyen választ kaphatunk Kálvin Jánostól korunk szorongató kérdéseire? Ezt a számbavételt kezdte el több földrész számos országának ötven teológusa 2007. április 15–19. között, a John Knox Nemzetközi Református Otthon, a Svájci Protestáns Egyházszövetség, a Református Világszövetség és a Genfi Egyetem Teológiai Fakultása meghívására Genfben tartott értekezletén.

PublicationNév Nélkül2006324Pages: 211--213

PublicationNév Nélkül2006324Pages: 214--224

Rezi Elek - Vallás – teológia – erkölcs összefüggései, Tőkés István 90 éves, Emlékműavatás a Teológián, Hálaadó ünnepség a Teológián, Aranygyűrűs teológiai doktor, Katolikus és protestáns tanárok találkozója

PublicationNév Nélkül2006324Pages: 225--226

PublicationNév Nélkül2006322Pages: 94--102

PublicationNév Nélkül2006322Pages: 103--105

PublicationNév Nélkül2006322Pages: 106--110

PublicationNév Nélkül2006323Pages: 159--160

PublicationNév Nélkül2006323Pages: 161--166

PublicationNév Nélkül2006321Pages: 52--53

PublicationNév Nélkül2006321Pages: 54--54

PublicationNév Nélkül2005313Pages: 154--156

PublicationNév Nélkül2005313Pages: 157--166

Évzáró beszéd 2005 - Juhász Tamás.

PublicationNév Nélkül2005314Pages: 211--213

PublicationNév Nélkül2005314Pages: 214--216

PublicationNév Nélkül2005311Pages: 51--54

PublicationNév Nélkül2004304Pages: 211--211

PublicationNév Nélkül2004304Pages: 212--214

PublicationNév Nélkül2004301Pages: 49--54

PublicationNév Nélkül2004302Pages: 107--108

PublicationNév Nélkül2004302Pages: 109--110

PublicationNév Nélkül2004303Pages: 154--156

Harminc éve, 1974. szeptember 9-én bomlott el földi sátorháza és találta meg mennyei, örökkévaló házát intézetünk ószövetséges professzora, dr. Nagy András. A hányatott sorsú (katonaság a fronton, meghurcoltatás, kényszernyugdíjazás) tudósra, életpéldájával is nevelőre, nemzedékek lelki atyjára emlékezünk a jelen kis írástöredékkel.

PublicationNév Nélkül2004303Pages: 160--161

PublicationNév Nélkül2004303Pages: 162--162

PublicationNév Nélkül2004301Pages: 30--31

A liturgiai bizottság tárgyalta és további megbeszélésre javasolja az egyszerű igehirdetéses (homíliás) istentisztelet és a püspök beiktatása istentiszteletének kérdéseit.

PublicationNév Nélkül2004301Pages: 47--48

Nyelvhelyesség
A metaforán alapuló nyelvi kép tömörré, színessé teszi beszédünket, írásunkat.

PublicationNév Nélkül2001272Pages: 95--107

PublicationNév Nélkül2001273Pages: 158--160

PublicationNév Nélkül2001273Pages: 164--165

PublicationNév Nélkül2001273Pages: 166--168

PublicationNév Nélkül2001274Pages: 206--207

PublicationNév Nélkül2001274Pages: 208--216

PublicationNév Nélkül2001274Pages: 217--218

PublicationNév Nélkül2001274Pages: 219--228

PublicationNév Nélkül2001271Pages: 5--11

Több, mint tizenegy év távlatából nézünk vissza 1990. január 4-e délutánjára-estéjére, amikor négy-öt református teológiai tanár összehajolt, s nagy akarással, reménnyel már nem kellett félnie attól, hogy a mindenség konok falán zúzza véresre koponyáját. Ma sem tudjuk, hogy az Új bor, új tömlőben megfogalmazott álmaink eljutottak-e az egyházi közvélemény elé, vagy sem. Lehet, hogy eme első lépés után mi voltunk tétovák, lehet, hogy mások jobbatmegvalósíthatóbbat gondoltak ki. Ez a pár oldal hitünk szerint nem csak egy Isten szerinti, teljesebben megélhető egyházi jövőrajzot akart adni, hanem szeretett volna egy előre sejtett szétműködést megelőzni. Noha mindannyiunk fájdalmára nem ez történt, újraolvasva írásunkat, Isten iránti hálával mondjuk egymásnak – most pedig azoknak, akik kezükbe veszik folyóiratunkat –, hogy azokban a napokban a Teológia sok mindent tett le az egyház akkor még meg nem terített asztalára.

PublicationNév Nélkül2001271Pages: 46--52

PublicationNév Nélkül2001271Pages: 53--56

PublicationNév Nélkül2001272Pages: 95--107